<h3>Zastępca dyrektora generalnego oraz dyrektor ds. mediów w EBU, Jean Philip De Tender, w rozmowie z Idą Nowakowską, poruszył problem zmian jakie zaszły na rynku telewizyjnym. Największa z nich to przejście z linearnego oglądania na formę online, co powoduje dużą konkurencję. Siłą telewizji publicznych, np. TVP, jest to, że doskonale znają swoją publiczność i są w stanie dostarczać treści dostosowane do jej tożsamości i potrzeb. Z drugiej strony muszą zastanawiać się nad zmianami formatów i tematów na takie, jakie chcą oglądać widzowie, zwłaszcza młodzi. Misją EBU jest dostarczanie wiedzy i treści szerszej grupie nadawców, którzy mogą tworzyć własne platformy lub współpracować z gigantami cyfrowymi. Zdaniem eksperta rolą Festiwalu „Heart of Europe“ jest zbliżenie poszczególnych nadawców i nawiązywanie partnerskiej wymiany doświadczeń. To wspaniały przykład kreatywnej współpracy twórców Europy Środkowo-Wschodniej, na której wszyscy mogą skorzystać.</h3>